Want to pay and be paid without trouble worldwide every year, TAKE Payoneer !! !!


Amazon, the store of us all
Amazon Movers & Shakers Our biggest gainers in sales rank over the past 24 hours. Updated frequently.

Delivery in Netherlands, France, Germany, Italy, Spain, Poland, Sweden, Canada & United States
Sign up for Personal Shopper by Prime Try Before You Buy
Find the perfect fit with Prime Try Before You Buy
Bij ons GEEN advertenties
over banken,lenen, gokken, 06 of sms spelletjes, alcohol, drugs, roken of zogenaamde goede doelen !

Amazon USA UK-German-French-Canada-Japan Boeken Holland Italy World Dates World Travel
Deze site gebruikt enkel een cookie voor in en uitloggen als geregistreerde
Onze adverteerders en links gebruiken mogelijk WEL cookies Wilt U dat niet, verlaat dan deze site!

Auteur Topic: In Nederland staat (g)een huis ! ?  (Read 14834 times)

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline admin

  • Administrator
  • Gold Member
  • *******
  • Berichten: 3.112
  • Geslacht: Man
    • De Gratis Krant van Nederland
In Nederland staat (g)een huis ! ?
« op: Januari 01, 2020, 21:41:05 pm »

https://www.rtlz.nl/opinie/column/4865751/overheid-woningmarkt-verhuurderheffing-volkshuisvesting-corporaties?fb


In 2008 schreef ik voor het eerst onder deze titel, daarna in 2014 en 2017.


Ik ben TEGEN het verhogen van minimumloon en AOW!  Nu bruto plm. 20.000. Want als je dat verhoogt me b.v. 10% Dan krijg jij er 2.000 bij, maar een modaal inkomen krijgt er 3500 bij, 2x modaal 7000, bij 100.000 krijg je er 10.000 bij  enz. en omdat de 1 miljoen ambtenaren in de bovenste 3 schalen vallen kost dat teveel. Ook basisinkomen bevoordeelt enkel de rijken. 

https://jam-news.net/armenia-introduces-flat-income-tax-wealthy-rejoice-experts-concerned/
Basisinkomen lijkt leuk idee maar dan gaat bovenmodaal en de rijksten 7%-1%l er belastingtechnisch nog meer op vooruit dan nu.

Verhoging uitkering-minimumloon kan niet, omdat dat ook doorwerken moet in hogere lonen, dus minimumloon 1% erbij is dan ook 1% hogerop en dat is altijd (veel) meer.

Voor 1991 de zogenaamde belastingvereenvoudigingen, betaalden rijksten 72% belasting en 12% AOW, dus 84% al waren er uitzonderingsmogelijkheden, nu onder 50% en hadden net als nu de meeste aftrekposten.Voor meesten onder modaal  zijn er nu geen aftrekposten meer.

Via wetsvoorstel Walvis werden de 5 bedrijfsorganisaties, na mijn aangifte (1997-2000, ESF schandaal, koste NL overheid 1,675 miljard euro) wegens fraude met ESF geld bij EUafdeling in Brussel samengevoegd tot UWV en ging premie-inning voortaan via Belastingdienst, wat mogelijk maakte dat HELFT van AOW-ANW-AWBZ premies jaarlijks is dat 31,7 miljard  wordt gestolen van premiebetalers, helft ervan geeft overheid dan "terug" als zogenaamde bijdrage sociale fondsen.en dit financiert belastingverlaging hoogste inkomens.

Zgn. Marktwerking heeft verschil enkel maar vergroot .

Basisinkomen wordt aangevoerd om rondpompen geld te voorkomen danwel ambtenarij te voorkomen door subsidies en toeslagen circus te voorkomen, maar dat zal niet gebeuren.

Als je goed naar de cijfers kijkt krijgt bovenmodaal en zeker de hoogste inkomens  de meeste subsidies en toeslagen. Huurtoeslag (30% krijgt maar  huurtoeslag, 30% woont (helemaal) scheef dus 40% zit net goed, wordt door huurders zelf betaald via de verhuurdersheffing terwijl de toeslag voor huiseigenaren, de hypotheekrenteaftrek (ja dat is ook een subsidie of toeslag) door alle premie-en belastingbetalers wordt betaald,
vooral door tot aan modaal, dus de plm. 40% gratis huis die via hypotheekrenteaftrek(HRA) de huiseigenaren  krijgen is ook van de huurders/tot aan modaal.Gezien dat cijfers zeggen dat huiseigenaren met HRA 28% woonlasten hebben, zou via hetzelfde systeem dat ook voor huurders moeten gelden met een korting voor die 40% gratis huis die huiseigenaren krijgen, zouden huurders maar 16%.

Dus verhuurdersheffing eraf, de rijkste 7% huiseigenaren die HELFT HRA krijgen , krijgen voortaan geen HRA-toeslag meer, maar een HRA opslag van zelfde grootte.
Dan betalen die tot komende 30 jaar de HRA voor de andere 93%.
Dat betekent dus ook dat HRA, hypotheekrenteaftrek over 30 jaar niet meer bestaat! Dus vanaf invoering krijg je steeds per jaar 1 jaar minder aftrek, en moeten percentage woonlasten voor huiseigenaren EN huurders gelijk blijven, er tevens van uitgaande dat over 30 jaar de rijkste huurders in de duurste huizen zitten.
In Nederland is de woningmarkt op slot, mede door banken en projectontwikkelaars/gemeenten. Woningcorporaties moeten voorrang krijgen bij woningbouwlocaties in/van gemeenten. En i.p.v. woningcorporaties moeten dat uiteraard woningcooperaties worden.


https://www.facebook.com/groups/1196109240545698/permalink/1492645090892110/

https://www.facebook.com/omroepwnl/posts/2624063350992946

AOW en minimumloon verhogen om rondpompcircus toeslagen en subsidies  te voorkomen werkt niet,  Huurtoeslag en Hypotheekrenteaftrek zijn allebei subsidies/toeslagen, bij de tweede krijg je tevens 40% waarde huis als vermogen en die kost vele miljarden (helft gaat naar 7% rijkste huiseigenaren) terwijl huurders zelf via verhuurdersheffing voor woningcorporaties huurtoeslag betalen voor de 30% huurders die dat krijgen, zijn ook 30% scheefwoners. .Meeste (93%)huiseigenaren betalen plm. 28% aan woonlasten, dus veel beter dan huurtoeslag is, ongeacht woning, via woningcorporatie inzicht te geven in maandelijks inkomen, net als vroeger, en max. 28% inkomen huurder als huur te berekenen, en in feite omdat huiseigenaren tevens 40% vermogen krijgen, en huurders niet, huurders dus maximaal 16% huur te berekenen, dus dan kan ahv inkomensgegevens woningcorporatie dat bij verandering, b.v. werkeloosheid direct aanpassen. Geen navordering meer. Nu wonen scheefwoners met hoog inkomen in goedkope kleine woning en bejaarden/minima in  grote met maximale huurtoeslag, en omdat die scheefwoners dan voor dat meer betalen grotere woning willen, moeten zij de verhuisvergoeding voor de bejaarde/minima betalen die op basis van vrijwilligheid willen verhuizen. In feite komt dat scheefwonen omdat in meeste huurovereenkomsten regel staat dat je bij veranderde inkomsten dat door moet geven, maar zowel huurders als woningcorporaties zijn daar laks mee omgegaan. Plaatstelijke directeur woningcorporatie gaf dat toe en zei als ik dat zou willen handhaven moet ik 3/4 op eiland (25.000 mensen) laten verhuizen. Bovendien krijgen bejaarden/minima op deze manier veel meer koopkracht en werkt verhoging minimumloon/AOW niet door in hogere lonen.
En uiteraard verhuurdersheffing weg, en de 7% rijkste huiseigenaren moet je ook geen toeslag/subsidie geven maar een opslag   en dan bespaar je als overheid ook nog 's zo'n 10 miljard en ben je een heel ambtenaren rondpomp-navorderingcircus kwijt.

 het puntensysteem uit sociale huur moet gaan gelden voor alle huurhuizen ook commerciele , is dus niet de bedoeling dat de scheefwoners de sociale huur uitgaan maar in ieder geval meer /hetzelfde betalen als de andere huurders, ik ken uit praktijk 2verdieners met netto 5000 pm inkomen die in huisje van 300 p.m . zitten en ook alleenstaande bejaarden in grote woning (ze verdwalen zowat) met maximale huurtoeslag omdat de huur 3 euro onder die grens is gehouden. Mijn belangrijkste punt is zowel huurtoeslag als hypotheekrenteaftrek is toeslag/subsidie bij laatste krijg je 40% huis van premie-belastingbetaler, dus ook deels betaald door huurders.
 
 scheefwoners laten verhuizen zal geleidelijk gaan, maar als je dus 28%/16% van je inkomen aan woonlasten moet gaan betalen, zal dat voor bejaarden/minima een grote verlaging zijn, voor scheefwoners afhankelijk inkomen een duidelijke verhoging, neem dat voorbeeld wat ik gaf 5000 netto inkomen, huisje 300 pm, dan betaal je bij 28% 1400pm, bij 16% 800 pm ipv die 300, geloof maar dat je dan ook een grotere woning voor dat geld wil   en omdat dit zich dus over alle huurhuizen  sociaal/commercieel uitstrekt ahv puntensysteem niet aan natte vinger werk verhuurder, zal dit woningmarkt juist helpen ipv op slot zetten zoals overheden nu al jaren doet.
 . Dus die bejaarde in dat grote huis zal graag, met verhuisvergoeding betaald door die met 5000 inkomen zoals genoemd,  naar een kleiner huisje gaan. En dan praat je dus over een sociaal huursysteem.
 in 2008 schreef ik al een stuk: In Holland staat (g)een huis, heb ik in 2014 en 2017 een update op geschreven, die zijn de basis voor dit idee, wat ik toen en nu aan politieke partijen en media enz. heb gestuurd. Misschien moet ik zelf maar de politiek ingaan :-) ermee.. Naast een aantal andere zoals gratis openbaar vervoer ipv rijkste electrische autorijders 700 miljoen euro subsidie te geven, gratis onderwijs en na dagschool 45/50 jaar werken voordat je AOW krijgt (heeft Femke Halsema overgenomen toentertijd) en geen 16-22 miljard voor gesubsidieerde gesprekspartners overheid(ging Verdonk mee aan de haal), enige gesprekspartner voor overheid dient burger te zijn, en stoppen met stelen door overheid van HELFT premies AOW-AWBZ-ANW 31.7 miljard sinds plm. 2005 om belastingverlaging rijkste inkomens voor elkaar te krijgen, geen wonder dat AOW en ZORG "onbetaalbaar" worden, premie is van ONS, en uiteraard marktwerking eindigen, van 30 gingen we naar 4 zorgverzekeraars door fusie, dus dan gewoon naar 1,die hebben nu 10 miljard van onze premies op de bank staan, en weg met alle eigen bijdragen en risico. En ja ik sta volledig achter de boeren, we hebben in Nederland sinds 1870 geen echte natuur meer, enkel aangelegd "groen". En dan zal ik t nog maar niet over de andere items hebben zoals EUropa...

als kind was ik altijd al aan het rekenen en ondanks alle "belastingvereenvoudigingen" sinds 1991 is de belastinggids steeds dikker geworden   Waren enkel bedoeld om de rijkste bovenmodalen steeds meer op de zak van de meerderheid te laten leven, en dat lukt ze sinds Balkenende/Rutte steeds beter. Femke Halsema had het toen dat ze in evenredigheid met tot en met modaal 10 miljard te weinig betaalden, nu zit dat al tegen de 16 miljard. En alles in evenredigheid  brengen duurt vele jaren, maar om de gekte zeker in woningmarkt weg te krijgen, moet puntensysteem terug overall en minimaal 10-20  jaar gebaseerd op inkomen ipv huispunten, en veel belasting net als WOZ, energiebelasting moeten weg, want waarde huizen is nu belachelijk hoog.In Belgie is dat maar de helft plm. Waarde huis moet gebaseerd zijn op punten en in goedkoopste huurhuizen moeten mensen met laag inkomen en duurste mensen met hoog inkomen. Maar dat kost jaren.

https://www.facebook.com/groups/1196109240545698/permalink/1509900992499853/  eindhoven
https://www.facebook.com/groups/342461253198232/permalink/591217288322626/ verenigd limburg
https://www.facebook.com/groups/264393017580631/permalink/468617607158170/    tilburg

https://www.dlmplus.nl/2020/01/11/bijna-3-miljoen-armen-maar-rutte-ziet-geen-reden-verhoging-minimumloon/?fbcl

Ik ben TEGEN het verhogen van minimumloon !  Nu bruto plm. 20.000. Want als je dat verhoogt me b.v. 10% Dan krijg jij er 2.000 bij, maar een modaal inkomen krijgt er 3500 bij, 2x modaal 7000, bij 100.000 krijg je er 10.000 bij  enz. en omdat de 1 miljoen ambtenaren in de bovenste 3 schalen vallen kost dat teveel. Ook basisinkomen bevoordeelt enkel de rijken. 
Er is echter een veel simpeler manier heb ik vorige week maandag uitvoerig uitgelegd in discussie comment sectie WNL.(link onderaan)  1. Invoering puntensysteem voor alle huurhuizen ook commerciele boven sociale huur. 2. Overheid/belastingbetaler betaalt 12 miljard aan hypotheekrneteaftrek(HRA) voor plm. helft nederlanders, maar wil dat andere helft de sociale huurders, zelf hun huurtoeslag betalen via de verhuurdersheffing (bijna 2 miljard) , dat is strijdig met gelijke behandeling, ook huurders betalen voor de HRA, waardoor huiseigenaren 40% van hun huis in eigendom krijgen. Met HRA is nog iets raar aan de hand, de rijkste 7% huiseigenaren vangen de HELFT van de HRA. de andere 93% krijgen de andere helft 6 miljard dus. 3. Die 93% niet rijkste huiseigenaren betalen dankzij die HRA maar 28% aan woonlasten, en krijgen dankzij de HRA 40% van hun huis als vermogen met dank aan alle belastingbetalers incl. huurders. 4. Ondanks dat bijna in elke (sociale) huuroverenkomst staat dat je veranderingen ook van inkomen moet doorgeven aan woningcorporatie, doet niemand dat en zij laten controle na. Daarom wonen nu tweeverdieners in een huisje van 300 en een bejaarde in een giga appartement  van net onder grens huurtoeslag, daar zijn woningcorporaties dus schuldig aan, dat er uberhaupt huurtoeslag gegeven moet worden. Ong. 30% krijgt huurtoeslag, 30% is scheefwoner, soms grof en 40% zit min of meer goed, zonder huurtoeslag in een sociale huur woning welteverstaan.

gezien bovenstaande 4 punten is duidelijk dat overheid zowel huiseigenaren als (sociale) huurders hetzelfde moet behandelen, ook al kost dat ook 12 miljard ! Echter die rijkste 7% zouden i.p.v. HRA  gezien hun jarenlange (sinds 1991) voordeel , even lang een opslag moeten krijgen, dan betalen zij de HRA voor die 93%.  Dus winst is dan al komende 30 jaar zo'n 12 miljard per jaar. En gezien die 93% huiseigenaren maar 28% woonlasten hebben, moet dat via woningcorporatie ook voor alle huurders gelden, en aangezien huiseigenaren ook 40% huis als vermogen krijgen, zouden omdat huurders geen vermogen krijgen huurders maar 16% woonlasten hoeven te betalen, verhuurdersheffing eraf uiteraard,extra voordeel bij ziekte of werkeloosheid wordt huur direct aangepast, en geen gelazer met huurtoeslag terugbetalen want die bestaat niet meer  en evt. verschillen kunnen met die bespaarde 12 miljard opgelost worden, ook het bouwen van nieuwe (goedkope) woningen. Volgens wonigcorporaties die ik sprak zit 75% ! in een te goedkope of te dure woning, maar dat is hun probleem en zal geleidelijk opgelost moeten worden, als de rijkste scheefwoners niet alleen te goedkoop wonen, maar nu ze (veel) meer moeten betalen zullen ze ook groter willen wonen.En dat kan dan op basis vrijwilligheid door de rijkste huurders betaald.  Hieronder de link naar die wnl discussie waar een trendwatcher zei dat AOW en minimumloon omhoog moest maar zoals al aangegeven, dat werkt niet. Iedereen zelfde woonlasten WEL.
https://www.facebook.com/omroepwnl/posts/2624063350992946?__xts__
https://www.npostart.nl/goedemorgen-nederland/06-01-2020/POW_04555692?f


https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/01/kabinet-gaat-minimumloon-niet-verhogen-geen-reden-voor/?fbc


we worden bedonderd waar we bijstaan., huiseigenaren krijgen 12 miljard gratis hypotheekrenteaftrek van belastingbetalers incl. huurders, huurders moeten via verhuurdersheffing eigen huurtoeslag betalen. Gelijke monniken gelijke kappen, dan huurders ook 12 miljard ! overtreding Grondwet art. 1 Gelijke behandeling ! Uitleg op eerder post https://www.facebook.com/groups/342461253198232/permalink/591217288322626/

https://www.ad.nl/politiek/hypotheekaftrek-gaat-bij-rutte-iii-verder-omlaag~a8911aa2/?fbc

« Last Edit: Januari 24, 2020, 16:43:56 pm door admin »

Offline admin

  • Administrator
  • Gold Member
  • *******
  • Berichten: 3.112
  • Geslacht: Man
    • De Gratis Krant van Nederland
Re: In Nederland staat (g)een huis ! ?
« Reactie #1 op: Februari 23, 2020, 19:03:01 pm »
aangepaste cijfers:


Ongeveer helft bevolking krijgt van premie-belastingbetalers GRATIS 12 miljard voor hypotheekrenteaftrek en aldus gratis 40% van huiswaarde, andere helft heeft huurhuis, moeten woningcorporaties bijna 2 miljard afdragen aan verhuurdersheffing en dus zelf de ongeveer 1,9 miljard aan huurtoeslag betalen.  30% huurders krijgt huurtoeslag, 30% woont scheef zit met groot inkomen in te goedkoop huis, ongeveer 40% zit net goed. Zoek de verschillen!!! Dus huurders hebben ook recht op 12 miljard gratis geld, oftewel huiseigenaren betalen 29% woonlasten en krijgen 40% huis gratis, dus huurders zouden maar 17,4% besteedbaar inkomen aan huur hoeven te betalen ipv. 38,4-42-50% !!...scheelt honderden netto koopkracht

https://www.facebook.com/groups/808066089530783/permalink/1144527695884619/

 zowiezo krijgt U 40% van huiswaarde van premie-en belastingbetalers, o.a. ook van huurders als vermogen en huurders niks enkel huurverhogingen, heb tekst aangepast aan laatste cijfers, en in tekst zet ik me niet af tegen huiseigenaren maar tegen overheid, als er 12 miljard is voor huiseigenaren dan ook 12 miljard voor huurders al hoeft dta niet eens zoveel te kosten. In 2007 schreef ik al stuk: "In Nederland (Holland)staat (g)een huis" en uit cijfers CBS schreef ik daar o.a.  dat HELFT van hypotheekrenteaftrek (HRA) sinds 1991 naar 7% rijkste huiseigenaren gaat, en de andere 93% het met andere helft moeten doen. Toen in 2007 gebruikte ik bijna zelfde cijfers als nu, en mijn raad was die rijkste die dus al 29 jaar dat voordeel genieten, voortaan geen aftrek/toeslag of subsidie te geven, maar een opslag van dezelfde grootte   zodat komende  30 jaar die 93% huiseigenaren waaronder U, de aftrek behouden, en met winst de situatie voor huurders ook verbeterd kan worden, tegelijkertijd zou ook het puntensysteem ook moeten gelden voor alle woningen, sociaal of anderszins, zodat woningmarkt wel op gang komt.
 

Offline admin

  • Administrator
  • Gold Member
  • *******
  • Berichten: 3.112
  • Geslacht: Man
    • De Gratis Krant van Nederland
Re: In Nederland staat (g)een huis ! ?
« Reactie #2 op: Mei 01, 2020, 18:16:26 pm »
https://www.nu.nl/politiek/6048290/kabinet-wil-af-van-kinderopvangtoeslag-variant-met-publiek-geld-onderzocht.amp
met basisinkomen had iedereen ook winkelier, zelfstandige,zzper ook inkomen gehad voor vaste lasten en eten, en had denk ik vele miljarden en vooral stress bespaard. En basisinkomen bespaart ook veel amtenaren vandaar dat een ambtenarenonderzoek daar NOOIT mee komt. Basiinkomen/dividend uiteraard te betalen door verhoging belasting hoogste schijven, vermogensbelasting en vermogensaanwaswinst te belasten via inkomstenbelasting en voordeeltjes hoogste inkomens zoals HRAafschaf of opslag en pensioenaftrek beperken tot max. bedrag.
 P.s. is algemeen bekend dat overheid per jaar sinds 2001 31,7 miljard van premies AOW, AWBZ/WLZ en ANW "leent" (steelt!) om rijkste 15% minder te laten betalen en dat scheelt sinds 1991 al zo'n 10-16 miljard PER JAAR in vergelijk met de 85% t/m modaal, dus het totale bedrag is opgelopen tot (voor de coronacrisis) exact de STAATSSCHULD!

 zie ook http://www.hetforumvannederland.nl/index.php?topic=346864.0&fbc en
Blame and TAX the 1% and their multinationals, and politcian lackey's!

 


SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal