Want to pay and be paid without trouble worldwide every year, TAKE Payoneer !! !!


Amazon, the store of us all
Amazon Movers & Shakers Our biggest gainers in sales rank over the past 24 hours. Updated frequently.

Delivery in Netherlands, France, Germany, Italy, Spain, Poland, Sweden, Canada & United States
Sign up for Personal Shopper by Prime Try Before You Buy
Find the perfect fit with Prime Try Before You Buy
Bij ons GEEN advertenties
over banken,lenen, gokken, 06 of sms spelletjes, alcohol, drugs, roken of zogenaamde goede doelen !

Amazon USA UK-German-French-Canada-Japan Boeken Holland Italy World Dates World Travel
Deze site gebruikt enkel een cookie voor in en uitloggen als geregistreerde
Onze adverteerders en links gebruiken mogelijk WEL cookies Wilt U dat niet, verlaat dan deze site!

Auteur Topic: Volkshuisvesting - In Holland staat (g)een huis !  (Read 11622 times)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline admin

  • Administrator
  • Gold Member
  • *******
  • Berichten: 3.112
  • Geslacht: Man
    • De Gratis Krant van Nederland
Volkshuisvesting - In Holland staat (g)een huis !
« op: April 07, 2008, 14:39:47 pm »
Volkshuisvesting - In Holland staat (g)een huis !

http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/26391_kabinet_versoepelt_woninghuurmarkt/
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/11/kabinet-wil-tijdelijke-huurcontracten-voor-starters-en-grote-gezinnen/
http://www.woonbond.nl/nieuws/3442

In Holland staat geen huis, schreef ik jaren geleden al in een artikel. Ik vraag me af hoe diegenen die ons land moeten leiden, ons laten lijden door net die oplossing te kiezen die nergens toe lijdt.
Wat is dan de goede oplossing? Momenteel betalen sociale huurders bijna 23% incl. toeslag (slechts 30% huurders trouwens) van hun inkomen aan huur, huiseigenaren gemiddeld incl. HRA 16% terwijl die met hulp van alle belastingbetalers dus ook huurders vermogen verzamelen.
Dus laat alle sociale huurders 15% van hun inkomen aan huur aan de woningcorporatie betalen, die ook hun inkomensgegevens hebben, dat scheelt de 30% die nu huurtoeslag hebben veel geld, voor de 70% zonder huurtoeslag waaronder een flink deel scheefwoners, ook 15% en ZIJ krijgen dna gedurende 5-10 jaar een overgangs-huurtoeslag, die  terugloopt, DAN pas krijg je doorstroming. Nu zitten de scheefwoners in de goedkoopste huurwoningen en moeten de minima in dure woningen met maximale huurtoeslag. Dit kan door de woningcorproraties zelf worden gedaan en dus hoeft de overheid dan geen 1,9 miljard huurtoeslag rond te pompen en de corporaties dan nog een bijdrage te vragen. En ja 7,5 miljard HRA geven aan de 7% rijkste huiseigenaren is natuurlijk altijd al belachelijk geweest, maar ja de PVDA zit in de duurste huizen, huur- of koop, zijn altijd al scheefwoners geweest, zelfs in de kabinetten.

« Last Edit: April 14, 2014, 13:26:54 PM by admin »


http://www.elsevierweekblad.nl/economie/achtergrond/2017/06/sp-kamerlid-beckerman-woont-in-sociale-huur-514610/
Toentertijd Krista van Velzen, toen had SP nog een forum op hun site,waar je in discussie kon, stond achter het scheefwonen, want door de rijkereren in een buurt, zou door hun "goede voorbeeld " zou er in de wijk minder criminaliteit zijn, alsof minima per definitie crimineel zouden zijn !?
En noemden zichzelf "de elite", Jan Marijnissen bestreed dat, maar ik kon hem het adres van hun eigen pagina geven. (is uiteraard allang verwijderd)

Dus naast PVDA, is ook de SP NIET een partij voor mensen tot modaal, om over de rest VVD,CDA,D66, PVV, Groenlinks,PvD, CU,SGP,50+(de partij voor bovenmodale ouderen) maar niet te spreken.

Ze zijn allemaal voor de 15% bovenmodaal, ant dat zijn ze zelf ook,de lakeien voor de 1% elite.

In die 15% ook de 7% rijke huiseigenaren die samen de HELFT van de gratis HRA ontvangen, terwijl de andere 93% huiseigenaren het met de andere helft moeten doen.

waar is de modaalpartij ? Voor mensen tot en met modaal, de 85% van de nederlandse bevolking, zodat ze aan de slag kunnen met 125 zetels..grinik

in meeste huurovereenkomsten staat duidelijk dat je woningcorporatie bij "wijziging van omstandigheden" moet informeren dat geldt dus ook bij veranderende FINANCIELE omstandigheden ! Toen ik dat tegen de lokale woningcorporatie directeur zei , gaf ie me gelijk en zei maar dna moeten we /4 van de mensen laten verhuizen. Ik zei dat is een probleem dat jullie gemaakt hebben en dus ook opgelost moet worden. Beter dan huurtoeslag zou zijn, dat zoals vroeger met de huursubsidie de woningcorporaties jaarlijks een belasting-jaaropgave krijgen en dan net als de gemiddelde woonlasten voor huiseigenaren 16% van het netto inkomen als huur rekenen. Dat kan inkomensneutraal voor de corporatie omdat er gemiddeld in nederland 30% scheefwoners zijn, zoals er ook maar 30% van huurders huurtoeslag krijgen. terwijl bijna  100% van huiseigenaren de gratsi HRA krijgen. Dat zou dus betekenen dat minima in dure huizen flink omlaag gaan in huur, en de scheefwoners flink meer  en die laatsten zullen dan voor dat geld eerder willen verhuizen naar een grotere-duurdere woning, wat uiteraard op hun kosten gaat en niet van het minima gezin. Ze hebben tenslotte lang genoeg geprofiteerd.

 Last Edit: June 20,2017  at 10:51:59 by admin »
« Last Edit: Juni 20, 2017, 10:52:59 am door admin »

 


SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal