The ? Elites ? shouldn?t bite the hand that feeds them, we are with (too) many, and if we bite back, nothing will be left of them
Auteur: Shlomo Sand en invention of Talmoed and Bible. (zie ook pdf)
En ook het joodse geloof en de Talmoed en Christendom en de Bijbel zijn gewoon uitgevonden,
Yaweh was n plaatselijke pagan god samen met z'n vrouw (!) Aserah
Zie ook de 12 delige serie van History Channel op Youtube: Who wrote the bible?
Israel kampioen niet naleven VN resoluties Israël heeft zich ontpopt als de kampioen van het niet-naleven van de VN-resoluties. Waarmee het in feite zijn eigen legitimiteit en bestaansrecht ondergraaft. Men kan zich dan ook de vraag stellen waarom de Verenigde Staten, die als argument tegen Irak niet-naleving van VN-resoluties en ondermijning van het gezag van de Veiligheidsraad inroepen, nog niet de strengste sancties tegen Israël hebben geëist. Het antwoord is gewoon: omdat Israël een vriend en bondgenoot is. En vrienden en bondgenoten mogen alles. Het Amerikaanse, en Britse argument, dat president Saddam Hoessein het gezag van de Verenigde Naties uitdaagt en hun geloofwaardigheid ondergraaft, keerde als een boemerang terug. Palestijnse en Arabische diplomaten konden zich nog eens uitleven met statistieken en citaten. De Amerikaanse regering zal er zich voortaan wel voor wachten nog eens, zoals in 2002, een boekje met de titel "A Decade of Defiance" over de Iraakse schendingen van VN-resoluties uit te geven. In de publieke vergadering van de Veiligheidsraad van 23 september 2002 merkte de Palestijnse permanente waarnemer bij de VN, Nasser al-Kidwa, die zich beperkte tot de periode vanaf resolutie 242 van 22 november 1967 en tot de Veiligheidsraad, dat Israël de VN al meer dan drie decennia uitdaagt. In die periode werden er 28 resoluties goedgekeurd over de toestand in de bezette gebieden. En, zo merkte hij op, "geen enkele ervan werd toegepast".(Voor Irak zou het om 16 resoluties gaan). Als men de Amerikaanse professor Stephen Zunes van de universiteit van San Francisco, over wiens telling een artikel verscheen in Le Monde Diplomatique(2), mag geloven onderschatte de Palestijnse afgevaardigde nog het aantal Israëlische schendingen. Volgens hem lapt Israël sedert 1968 32 resoluties van de Veiligheidsraad aan zijn laars – of het dubbele van Irak. Turkije is goed voor 24 schendingen (alle over de kwestie Cyprus) en Marokko voor 16 (met betrekking tot de Westelijke Sahara). Dus: drie goede bondgenoten van de Verenigde Staten zijn goed voor het negeren van 72 resoluties op een totaal van 91 genegeerde(de resoluties tegen Irak niet meegerekend). Een mooie prestatie! Wellicht overtreedt Irak te weinig resoluties om in de gunst van Washington te staan? Voor de volledigheid: de andere overtreders op de lijst van prof. Zhunes zijn: Kroatië (6), Indonesië (4), Soedan (3), Rusland (1), India en Pakistan met elk ??n. =========================================================================Israel, een onherstelbare vergissingZestig jaar geleden, 14 mei 1948, werd de staat Israël uitgeroepen. Het leek, in ieder geval vanuit Joods perspectief, het begin van een nieuwe en vooral veiliger fase in de geschiedenis. Het tegendeel blijkt het geval: in de loop van ruim een halve eeuw is Israël steeds meer het brandpunt geworden van het wereldgeweld, een nachtmerrie voor bijna iedereen en voor een slinkend groepje niet meer dan de herinnering aan verlopen idealen. De vraag, hoe precair ook, is daarom onvermijdelijk: is de stichting van de staat Israël een vergissing geweest? Zo ja, hoe was zo'n vergissing mogelijk? En tot slot: hoe verder? Zoals bijna alles wat betrekking heeft op Israël leidt het antwoord op deze en dergelijke vragen tot een dilemma dat alleen oplosbaar lijkt door het tevoren ingenomen standpunt: vóór of tegen Israël. Maar wat nu als je zo'n keuze niet kunt of wilt maken en je evenmin wilt neerleggen bij een uitzichtloos drama? Israël, een onherstelbare vergissing is niet alleen een compacte geschiedenis van een land en een internationaal debat maar vooral een zoektocht naar een standpunt. Daarbij ligt de klemtoon op de periode dat het land ontstond, de jaren kort na de Tweede Wereldoorlog. Jew and Jesushttp://www.angelfire.com/mt/talmud/jesusnarr.htmltalmud spreekt over een Yeshu (Jesus of Hesus was veel voorkomende naam) die leefde 100 jaar voor Christus hihi zeg maar 100 BCE voor gemak (Before common era=jaartelling) en met pesach gedood werd vanwege zedendelicten en tovenarij..http://talmud.faithweb.com/articles/jesus.htmlhttp://en.wikipedia.org/wiki/Jesus_in_the_Talmudhttp://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-3702836.htmlhttps://mijnnieuwsarchief.wordpress.com/artikelen/citaten-uit-de-talmoed-het-heiligste-boek-der-joden/
@DeConsul U kunt er de 2e wereldoorlog wel bijhalen, dat mag bij Elsevier, maar uiteraard geen anti_israel geluiden alleen is de moderator Bij STefanus 14:41 de reactie van tuinkabouter vergeten evenals mijn weggejoriste commentaren, maar die kan je elders op internet teruglezen ;-) Censuur weer Elsevier? Ceesboogaart op donderdag 7 juni 2012 14:40 @Aamert op donderdag 7 juni 2012 13:33 @tuinkabouter op donderdag 7 juni 2012 14:34 Klopt, screef net een bezetter blijft een bezetter en werd direkt weggehaald door palestijn-bashing Elsevier. Alleen jammer dat ik alle pagina's opsla en als ze weggehaald worden met datum en tijd in eigen blog gezet worden oftewel ontmasker de zogenaamde pluriforme media.
Stefanus op donderdag 7 juni 2012 14:41
tuinkabouter op donderdag 7 juni 2012 14:34 --- Het is niet zo gek dat joden daarop gebrand zijn in een wereld die veel anti-semieten kent. Er mag best kritiek geleverd worden op Israël, maar dan moet het wel proportioneel zijn. Ze hebben het nog altijd beter voor elkaar dan de Palestijnen en omliggende landen waar het een zootje is. Zie je in zo'n omgeving maar eens staande te houden als land. Ik denk niet dat Nederlanders zich dat kunnen voorstellen. Als hier zou
tuinkabouter op donderdag 7 juni 2012 14:34
Ongelooflijk hoe zo'n kleine gemeenschap de Joden, de wereld kan beïnvloeden om niets slechts over Joden te zeggen. Het is me al vaker opgevallen dat als je kritisch bent je bericht verwijderd word en je uitgemaakt word voor Anti-Semitist. Toch neem ik mijn petje af voor dit klaar te spelen.
Ceesboogaart op vrijdag 8 juni 2012 00:06
Moderator als je dan toch bezig bent met censuur ipv vrijheid van meningsuiting vergeet dan de reactie van stefanus op tuinkabouter niet, want die heb je ook weggehaald, anders valt t op! Stefanus op donderdag 7 juni 2012 14:41 tuinkabouter op donderdag 7 juni 2012 14:34 --- ................................ Voor meer info hoe deze censuur werkt:
Elsevier censureert reacties van lezers ipv moderereN, en halen zelfs recties op die reacties weg.
Oftewel hoe beinvloed ik de discussie!?
Zoek de verschillen:
12 september 2011:
Ceesboogaart op maandag 12 september 2011 12:13 (deze is niet geplaatst!) `Het gros van de Egyptenaren wat ik op Aljazeera zag sinds het begin hadden geen moslimleuzen maar enkel over meer vrijheid en eindelijk ‘s ‘n menswaardig bestaan, en terug verlangen naar Mubarak zullen ze al net zo min doen als Iran’s voorbeeld volgen, dat zou het inruilen zijn van een dictator voor een nog ergere en engere. En Israel doet er niet toe, die heeft sinds 1948 de tijd en kans gehad om zich enigzins menselijk op te stellen. De palestine papers laten duidelijk zien hoe israel echt is, dus eigen schuld dikke bult. Ceesboogaart op maandag 12 september 2011 12:17 De arabische dictators werden allemaal gesteund door met name Amnerika, om de bevolking onder de duim te houden uit angst voor een moslimrijk. Na 9/11 werd er via HomeLand Security een triljoen dollar besteed (Wahington Post), niet om de daders te pakken afkomstig uit Saudi Arabie of Osama Bin Laden, maar om de eigen burgers hun rechten af te nemen en te bespioneren. Voor de Amerikaanse overheid was niet Osama of Al Qaida de vijand maar de eigen burger net als de arabische dictators.
waren er nog meer zelfs/zeker toen ik noort zette: redactie censurerern is wat anders als modereren.
Ceesboogaart op maandag 27 juni 2011 13:42
"Illegale blokkade De Gazastrook wordt sinds 2007 geblokkeerd door Israël, naar aanleiding van de bezetting door Hamas in 2006" Ohja?(wikipedia) De politieke tak van Hamas deed in het najaar van 2004 en begin 2005 mee aan de gemeenteraadsverkiezingen. Een jaar later nam Hamas onder druk van het Westen deel aan de democratische Palestijnse parlementsverkiezingen van 25 januari 2006. Daarbij behaalde het een absolute meerderheid van 76 zetels van de 132 in het Palestijns parlement tegen 43 zetels voor Fatah. Deze nederlaag had Fatah vooral te wijten aan het corrupte en ineffectieve bestuur van Yasser Arafat die tot zijn dood in 2004 Fatah leidde. Hoe vedraait Elsevier de geschiedenis? Wel, zo
itsmetoo op maandag 27 juni 2011 14:24
@ Ceesboogaart op maandag 27 juni 2011 13:42 --> Hoe je het wendt of keert, HAMAS is een terroristen club dat maar 1 doel heeft en dat is de Joden uitroeien. En die terroristen club heeft zich vermomd als een politieke partij. En deze terroristen partij is door gekozen door de terroristische inwoners van Gaza. En dat wordt als normaal gezien? Stel je eens voor dat de PVV zou beginnen met het verbranden van moskeeën in NL? Dan werd deze per direct uitgesloten van de verkiezingen, toch? En terecht overigens. Waarom dan niet in Gaza?
Ceesboogaart op maandag 27 juni 2011 15:26
@itsmetoo op maandag 27 juni 2011 14:24 Wat is een terrorist? Het verzet in Nederland werd door de Duitsers als terroristen gezien. In Nederlands-Indie werd de bevolking als terroristen gezien en massaal over de kling gejaagd, vrouwen en kinderen niet uitgesloten. Veelbevrijdingsbewegingen in Zuid Amerika werden door de junta's (gesteund door Amerika) gezien als terroristen. Als je zulke "terroristen" wil uitsluiten moet je ze zeker niet dwingen tot democratische verkiezingen en als ze die dan massaal winnen van de door Israel en het Westen gesteunde corrupte Fatah, moet je ze geen terroristen gaat noemen, ja dan is het duidelijk wie de echte terroristen zijn. De bezetters van Palestina, het land van de Palestijnen.
Man on Bridges op maandag 27 juni 2011 15:25
@Ceesboogaart op maandag 27 juni 2011 13:42 En U gelooft alles, wat er op Wikipedia staat? Nou geloof het of niet, maar uit eigen ervaring weet ik dat op Wikipedia feiten verdraaid en gecensureerd worden.
Ceesboogaart op maandag 27 juni 2011 15:35
@Man on Bridges op maandag 27 juni 2011 15:25 Nee, geloven doen ik Wikipedia niet, ik geloof niet in 1 bron waarheden, of de aanhangers die nu heilig vinden of niet, je kan waarheden enkel met enige mate van zekerheid weten, als je ze met meerder bronnen checkt. En trouwens wikipedia bevat wat dat betreft meer waarheden dan de Elsevier, mogelijk omdat die uitgaan van hun eigen opvattingen ipv de waarheid ervan even te checken. Wikipedia wordt en kan door iedereen geredigeerd worden dit in tegenstelling tot de Israelische propagandamachine.
WJR70 op maandag 27 juni 2011 15:32
@Ceesboogaart op maandag 27 juni 2011 15:26 Hoe oud bent u? Maar ik ben het 100% met u eens!! Het land van de Palestijnen geven aan de Palestijnen! Jawel... u hebt het licht gezien. ??n nadeel voor u is dat de Palestijnene allemaal JOODS zijn. En de Moslims heten gewoon Arabieren die naar die regio toe trokken i.v.m. werkgelegenheid. 80% van de zogenaamde vlucjhtelingen woonde pas kort in het mandaat gebied. De meetse Moslims zijn immigranten die op de werkgelgenheid (gecreeerd door de Palestijnen (Joden dus) en Joodse immigranten) afkwamen.
Sisterytt op maandag 27 juni 2011 15:43
@CeesBoogaart... Wanneer was u ook al weer het laatst in Israel? Hoelang hebt u daar gewoond? En hoeveel contacten had u ook al weer met Bedoeienen, Arabieren, Druzen? Hoeveel contacten heeft u daar in Sderot? Ashqelon, Ashdod? Beer Sheva? Tel Aviv? Waar haalt u al uw kennis betreffende de vreselijke Israëliers vandaan? Ik wil het ook graag lezen!
Ceesboogaart op maandag 27 juni 2011 15:53
@Sisterytt op maandag 27 juni 2011 15:43 Gewoon vanaf internet, media en zo, maar beperk me niet tot 1 bron zoals gezegd, wat meeste van jullie blijkbaar wel doen. En even voor de duidelijkheid ik ben geen anti-semiet, zoals ook een orthodoxe ***** die in dat gebied woont en leeft en de staat Israel niet erkent, ook geen anti-semiet is.
Ceesboogaart op maandag 27 juni 2011 17:48
@Sisterytt op maandag 27 juni 2011 15:43 itsmetoo op maandag 27 juni 2011 14:24 WJR70 op maandag 27 juni 2011 16:07 Blijkbaar staat Elsevier me niet toe jullie te beantwoorden,
wat mijn punt weer bewijst. Geen open discussie.
Ceesboogaart op maandag 27 juni 2011 17:48 @Sisterytt op maandag 27 juni 2011 15:43 itsmetoo op maandag 27 juni 2011 14:24 WJR70 op maandag 27 juni 2011 16:07 Blijkbaar staat Elsevier me niet toe jullie te beantwoorden, wat mijn punt weer bewijst. Geen open discussie. Wat een slap excuus, U reageert nu toch ook !
Ceesboogaart op maandag 27 juni 2011 18:23
@Nationalist op maandag 27 juni 2011 17:53 Ja, nietzeggende antwoorden mogen blijkbaar wel, maar geeft niet zet m'n beantworodingen wel bij m'n artikel op internet: geef Palestina terug aan de Palestijnen, en ja daar kan je wel vrijlijk op reageren.
Lodewijk Langeweg op maandag 27 juni 2011 18:49
@Ceesboogaart In het Oude Testament staat al duizenden jaren dat de Joden daar woonden koningen hadden in dat gebied. Ze werden verjaagd door de Romeinen. Dus is het logisch dat ze daar weer wilden wonen als in een eigen land na de nazi verschrikkingen. Bovendien werd het meeste land gewoon door ze gekocht van de grondeigenaren. Intussen: "End the Unjust Jewish Occupation of Muslim Land!": [url=http://i1195.photobucket.com/albums/aa395/sociaalman/1305414299755.gif]http://i1195.photobucket.com/albums/aa395/sociaalman/1305414299755.gif[/url]
J. C. Th. Köhler op maandag 27 juni 2011 19:04
Ceesboogaart op maandag 27 juni 2011 18:23 "...geef Palestina terug aan de Palestijnen" Is wel leuk gevonden, ware het niet dat "Palestina" NOOIT van de Palestijnen is geweest. Er is daar NOOIT een Palestijnse staat geweest. Sterker nog: er is nog NOOIT ergens een Palestijnse staat geweest. Zoiets als een Palestijnse staat heeft nog NOOIT in de hele geschiedenis bestaan. j.c.th.kohler@orange.nl
Ceesboogaart op maandag 27 juni 2011 19:12
@J. C. Th. Köhler op maandag 27 juni 2011 19:04 Elke kaart voor 1948 toont het gebied als Palestina, en daar wonen Palestijnen, zoals in nederland Nederlanders wonen, in Belgie Belgen en in Irak Irakezen.. Wel grappig in Trouw te lezen dat via DNA is terug te vinden, dat de huidige Palestijnen meer overeenkomsten hebben genetisch dan de Israeli's met de bewoners van 2000 jaar terug.