Want to pay and be paid without trouble worldwide every year, TAKE Payoneer !! !!


Amazon, the store of us all
Amazon Movers & Shakers Our biggest gainers in sales rank over the past 24 hours. Updated frequently.

Delivery in Netherlands, France, Germany, Italy, Spain, Poland, Sweden, Canada & United States
Sign up for Personal Shopper by Prime Try Before You Buy
Find the perfect fit with Prime Try Before You Buy
Bij ons GEEN advertenties
over banken,lenen, gokken, 06 of sms spelletjes, alcohol, drugs, roken of zogenaamde goede doelen !

Amazon USA UK-German-French-Canada-Japan Boeken Holland Italy World Dates World Travel
Deze site gebruikt enkel een cookie voor in en uitloggen als geregistreerde
Onze adverteerders en links gebruiken mogelijk WEL cookies Wilt U dat niet, verlaat dan deze site!

Auteur Topic: Vrienden van Waterdunen NEE !!Reacties op de beslissing tot niet mogen deelnemen  (Read 1300 times)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline admin

  • Administrator
  • Gold Member
  • *******
  • Berichten: 3.112
  • Geslacht: Man
    • De Gratis Krant van Nederland
Gerespecteerde Commissaris van onze Koning in onze provincie,
cc Ter info aan : College van Burgemeester en Wethouders van de Gemeente Sluis,
bcc : Leden van de Zeeuwse Provinciale Staten,
bcc Leden van de Raad der Gemeente Sluis,
bcc Vrienden van Waterdunen NEE !!! ( o.a. via FaceBook )
bcc mensen van de pers,

Uw kabinets-chef heeft mij woensdag jongstleden op 'n voortreffelijke en professionele wijze telefonisch geïnformeerd over de provinciale  reactie op mijn verzoek om als mede-initiatiefnemer van de " Vrienden van Waterdunen NEE !!! " deel te kunnen nemen  / te mogen deelnemen aan het ronde-tafel-gesprek met ons Koninklijk Paar tijdens hun bezoek aan o.a. het ProjektPlanWaterdunen op 19 mei a.s. .
Nog steeds heb ik met vele mede-standers uit de Anti-ONT-Polder-beweging contact over  hetgeen er op VIER plaatsen in "ons-eigen-landje" gebeurt of staat te gebeuren : " ONT-POLDEREN !!! ".
Ik veronderstel dat het  een zinvolle aanvulling op uw  beeld / uw kennis  van hetgeen er leeft  bij de vele tegenstanders van ONT-poldering zou kunnen zijn, om kennis te nemen van de reacties die ik - veelal via FaceBook ( zie : https://www.facebook.com/guus.langeraert ) heb ontvangen.
U treft deze reacties hieronder en als een word-file aan.
Of u nog tijd zult kunnen vinden om ze lezen alvorens het Koninklijk Bezoek start, ik hoop het.
Ik wens u en de deelnemers een zonnige dag in " ons-landje-apart".


Met een blijvende, oprechte ANTI-ONTPOLDER-groet,

guus langeraert,
mede-initiatiefnemer van de " Vrienden van Waterdunen NEE !!! "



Reacties die ik ontving m.b.t. het vernemen van de reactie van het ProvincieBestuur van Zeeland op mijn verzoek om als mede-initiatiefnemer van de " Vrienden van Waterdunen NEE !!! " deel te mogen nemen aan het ronde-tafel-gesprek met ons Koninklijk Paar tijdens hun bezoek aan Zeeuws-Vlaanderen waarin o.a. ook gesproken zal worden over ProjektPlanWaterdunen.


“ Regelmatig rijd ik door het gebied van Waterdunen waar mijn wiegje heeft gestaan.
Ik kan niet uitleggen wat ik dan zie en daarbij voel, want die uitleg zou natuurlijk "emotioneel" gekleurd zijn, velen van jullie zouden dat begrijpen.”

Guus, als jij de kritische geluiden niet naar voren brengt en ik ook niet, wie zouden ze dan hebben gevraagd?

“ Ik verwonder mij nog regelmatig dat op ‘n  "leegstaande" boerderij zoals aan de Langeweg  mensen van het Zeeuws Landschap kunnen en mogen wonen.
Deze boerderij werd helemaal opgeknapt met  " waarschijnlijk " subsidie-gelden.
Ik ben blij dat daar vragen over gesteld zijn in de Commissie  Ruimte, Ecologie en Water van onze Provinciale Staten, maar we krijgen weinig antwoord op die vragen ; wie zijn de bewoners  van die boerderij  en wie  heeft  die bewoning financieel mogelij gemaakt.”

Tja, info wordt natuurlijk wel gefilterd gegeven aan de Koning en de Koningin.

Rode draad is in ieder geval dat de voorstanders van ontpoldering alle gelegenheid krijgen om hun mening te verkondigen in het bijzijn van ons staatshoofd terwijl anderen die ook valide argumenten inbrengen die echter tot een andere keuze zouden leiden die kans minder krijgen.
De afwijzing van het verzoek van de heer Langeraert past dus in een patroon dat zich al jaren aftekent en dat is jammer.Het is altijd een goede gewoonte geweest om in het democratisch bestel waar onze voorouders zo voor gevochten hebben minderheden en andersdenkenden alle ruimte te gunnen hun mening kenbaar te maken.Dat is geen gunst maar noodzakelijk om door democratische besluitvorming tot een afgewogen beslissing te komen.Landen waar dit principe nog minder recht gedaan wordt als in Nederland noemen we falende staten en hebben als kenmerk dat de overheid zich alleen nog door repressie kan handhaven.
Het democratisch bestel heeft dagelijks verzorging nodig anders sterft het langzaam af.Daarom vind ik de afwijzing om anti-ontpolderaars toegang tot het staatshoofd te gunnen een beetje jammer.
“ Jij hebt je  best gedaan om bij de Koning aan tafel te zitten als hij dinsdag Waterdunen bezoekt. Dat is helaas niet gelukt. Maar de organisatie weet nu, dat er tegenstand is en dat is ook belangrijk. “

wordt het straks zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelandje?

Zouden al die vrome statenleden en vroede vaderen thuis ook zo omgaan met hun eigen huishoudcenten..?

Daarom gaan ze in de politiek; lekker geld uitgeven van een ander en zelf de handen in onschuld wassen..

Dat geeft een goed beeld wie de gesprekspartners zijn.Waarom dat geheime gedoe.Im verwacht niet veel kritiek over de waterdunen ,want ik denk dat alle genodigden dermate zijn geselecteerd dat ze op voorhand al weten dat er geen of weinig kritiek zal komen. Jammer Guus dat je niet door de ballotage bent gekomen

Van boven naar beneden gaat veel makkelijker dan van beneden naar boven. Richt je tot het Kabinet van de Koning.

Ja Guus een brief aan de Koning .Hij gaat imnmers over het watermanagement

Op de "Kaarte der Heerlykheit Oud- & Jong Breskens 1677 " staat aan de Wielingen zijde, “Aanwijzing der dijken in geheel door de zee Weggespoeld”. Voorts zijn aangegeven de Slikkenburgscheweg, Langeweg en Kieweg welke op tegenwoordige topografische kaarten staan aangegeven en kan de afstand tussen de Slikkenburgscheweg en Kiegweg langs de Langeweg gemeten worden, deze bedraagt 1202 meter. Op de heerlykheitskaart van Breskens moet dit dezelfde afstand zijn van 1202 meter waaruit de afstand tussen weggespoelde zeedijk en Langeweg te berekenen valt en bedraagt 1744,6 meter. Op de tegenwoordige topografische kaart bedraagt de afstand tussen de tegenwoordige zeedijk en Langeweg 1184,4 meter, het verschil is 560,2 meter. In het 500 honderd jarig bestaan van de polder is de afstand tussen zeedijk en Langeweg in de loop der jaren 560 meter korter geworden door getijden stromingen met zeedijkvoet erosie welke niet te stoppen valt.
Waar halen de politieke figuren de moed vandaan om de koning bij dit belangrijke show project Waterdunen te halen?

Ja Guus of het naïviteit is of niet . Door onwil van bovenaf kom je er zeker niet . Of komen ze later met een smoesje dat je te laat was met je aanvraag? Dan is het een politieke smoes.

haha Guus echt naief hoor , Je zult zelf naar de Koning moeten schrijven , want al wat niet zint wordt niet verteld

De desinteresse en ongeloofwaardigheid voor de politiek schreeuwen de politici toch hard over zich af!

Kun je je niet vermommen als journalist dan?

In ieder geval een ordelijke poging gewaagd.Jammer van het resultaat.

Vroeger hadden redactieleden van een schoolkrant een officiële perskaart. Idee?

Hoe kom ik aan een pers-kaart ?...even googlen en knutselen ???

Langs de route gaan staan met een GRÓÓÓT protestbord.

Het toelaten van het water ( de vijand ) valt in zekere mate te vergelijken met de meidagen 1940. De bevolking is in meerderheid tegen, toch moeten we deze inval voorlopig accepteren en capituleren voor de overheersers. Ondertussen zullen de dappere Zeeuwen in het verzet gaan.



Mede anti-ontpolderaars,
enkele weken na de viering van 70 jaar vrijheid is het een vreemde gewaarwording om te moeten constateren dat sommigen vrijer zijn als anderen(of op Orwelliaanse wijze:sommigen zijn meer gelijk als anderen)Zo krijgen sommigen de vrijheid om wekelijks de voordelen die zij zien in het ontpolderingsplan  Waterdunen breed uit te meten in de regionale courant.Bovendien lijkt het zo te zijn dat de mensen die deze stroming vertegenwoordigen een prominente plaats hebben in het programma dat ons staatshoofd komt bekijken in Zeeuws-Vlaanderen.Overigens is dat niet de eerst keer.De toenmalige kroonprins werd al eens door de betreurde gedeputeerde Kramer rondgeleid en het vorige staatshoofd stond ook al eens op de dijk met uitzicht op het gebied wat nu Waterdunen heet.Zij vertelde toen dat Zeeuwen niet bang moeten zijn voor het water.

Gaat dit niet alsmaar zo in dit kabinet ? De meerderheid is tegen maar wij doen het toch.

Deze kwestie sleept al veel langer dan de duur van dit kabinet. Het is noodzaak om de "weg met ons " mentaliteit af te schudden en terug te keren naar de basis: Het als overheid dienen en respecteren van de bevolking.

Ik denk dat je het van twee kanten kunt bekijken.Ze gaan denken die Guus is wel heel serieus die kunnen we de volgende keer niet passeren dus die naam moeten we goed onthouden,of ze denken bij een volgende gelegenheid pas op dat hij er geen weet van krijgt want anders is hij ons te slim af omdat hij wel heel goede kennis van zaken heeft

Ja Guus; zo gaan ze met onze centen om. Maar waar heb ik onlangs iets gelezen over die provinciale (op)centen...;'(



O ja,....ik ontving ook nog een de provinciale beslissing steunende reactie :

Ik kan daar wel begrip voor opbrengen. Wat voor zin heeft het in dit stadium nu nog.
Point-of-no-return is allang gepasseerd

 


SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal